Undersøgelse viser store forskelle i børns sprog og mulighed for forbedring
Der er markante forskelle i jævnaldrende børns sproglige færdigheder allerede i børnehaven. Forskning viser, at disse forskelle varer ved op gennem skolen, så mange af de børn, der har det dårligste sproglige udgangspunkt ved skolestart, klarer sig dårligst i skolen.
TipsByText er en SMS-baseret indsats til forældre med børn i børnehavealderen. Den er designet til at være særligt brugbar for forældre til børn, hvis sproglige udvikling ligger under middel i de nationale sprogvurderinger. Målet er, at indsatsen kan løfte disse børns sprogudvikling og dermed bidrage til at mindske de forskelle, vi ser i jævnaldrende børns tidlige sprogkompetencer.
Relaterede udgivelser

Interventionsrapport
SMS’er for at fremme børns tidlige sprogudvikling
Gå til interventionsrapporten
Interventionsrapport
Tilpasning af en sprogindsats fra USA til Danmark
Gå til interventionsrapportenMere om initiativet

Initiativ
TipsByText
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
Familienetværk i andelsboligforeninger er et københavnerfænomen
April 2025

Debatindlæg
Vasker politiet sager, fordi vi tørrer flere og flere opgaver af på det?
Marts 2025

Podcast
Er det politiets opgave at håndtere psykisk sårbare borgere?
Marts 2025

Forskningsrapport
Measuring the Trend in Police Tasks Concerning People with Mental Health Challenges in Denmark, 2008-2022
Marts 2025