Undersøgelse viser store forskelle i børns sprog og mulighed for forbedring
Der er markante forskelle i jævnaldrende børns sproglige færdigheder allerede i børnehaven. Forskning viser, at disse forskelle varer ved op gennem skolen, så mange af de børn, der har det dårligste sproglige udgangspunkt ved skolestart, klarer sig dårligst i skolen.
TipsByText er en SMS-baseret indsats til forældre med børn i børnehavealderen. Den er designet til at være særligt brugbar for forældre til børn, hvis sproglige udvikling ligger under middel i de nationale sprogvurderinger. Målet er, at indsatsen kan løfte disse børns sprogudvikling og dermed bidrage til at mindske de forskelle, vi ser i jævnaldrende børns tidlige sprogkompetencer.
Relaterede udgivelser
Interventionsrapport
SMS’er for at fremme børns tidlige sprogudvikling
Gå til interventionsrapportenInterventionsrapport
Tilpasning af en sprogindsats fra USA til Danmark
Gå til interventionsrapportenMere om initiativet
Initiativ
TipsByText
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskningsrapport
The Impact of Paydays on Violent and Sexual Crime Rates
Januar 2025
Vidensoverblik
Vold og seksuelle overgreb stiger markant efter udbetalingsdage
Januar 2025
Podcast
Hvordan påvirker skilsmisse et barns trivsel i opvæksten?
Januar 2025
Debatindlæg
Professoren nåede lige netop at fortælle om sin forskning om deleordninger efter skilsmisse, inden de første reaktioner tikkede ind
Januar 2025