Undersøgelse viser store forskelle i børns sprog og mulighed for forbedring
Der er markante forskelle i jævnaldrende børns sproglige færdigheder allerede i børnehaven. Forskning viser, at disse forskelle varer ved op gennem skolen, så mange af de børn, der har det dårligste sproglige udgangspunkt ved skolestart, klarer sig dårligst i skolen.
TipsByText er en SMS-baseret indsats til forældre med børn i børnehavealderen. Den er designet til at være særligt brugbar for forældre til børn, hvis sproglige udvikling ligger under middel i de nationale sprogvurderinger. Målet er, at indsatsen kan løfte disse børns sprogudvikling og dermed bidrage til at mindske de forskelle, vi ser i jævnaldrende børns tidlige sprogkompetencer.
Relaterede udgivelser

Interventionsrapport
SMS’er for at fremme børns tidlige sprogudvikling
Gå til interventionsrapporten
Interventionsrapport
Tilpasning af en sprogindsats fra USA til Danmark
Gå til interventionsrapportenMere om initiativet

Initiativ
TipsByText
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Welfare Program Spillovers
Maj 2025

Vidensoverblik
Kriminalitet blandt flygtninge på starthjælp smittede til deres naboer
Maj 2025

Video
Boglancering: Fremtidens familieliv – skal vi aflyse fertilitetskrisen?
Maj 2025

Analyse
Få fødsler bør ikke skabe panik: Kvinder med uddannelse får børn, og dem bliver der flere af
Maj 2025