Undersøgelse viser store forskelle i børns sprog og mulighed for forbedring

Vidensoverblik

December 2020

Indsigt - TipsByText

vidensoverblik

Der er markante forskelle i jævnaldrende børns sproglige færdigheder allerede i børnehaven. Forskning viser, at disse forskelle varer ved op gennem skolen, så mange af de børn, der har det dårligste sproglige udgangspunkt ved skolestart, klarer sig dårligst i skolen.

 

TipsByText er en SMS-baseret indsats til forældre med børn i børnehavealderen. Den er designet til at være særligt brugbar for forældre til børn, hvis sproglige udvikling ligger under middel i de nationale sprogvurderinger. Målet er, at indsatsen kan løfte disse børns sprogudvikling og dermed bidrage til at mindske de forskelle, vi ser i jævnaldrende børns tidlige sprogkompetencer.

Relaterede udgivelser

interventionsrapport

Interventionsrapport

SMS’er for at fremme børns tidlige sprogudvikling

Gå til interventionsrapporten
interventionsrapport

Interventionsrapport

Tilpasning af en sprogindsats fra USA til Danmark

Gå til interventionsrapporten

Mere om initiativet

Initiativ

TipsByText

Gå til initiativet