Undersøgelse viser store forskelle i børns sprog og mulighed for forbedring
Der er markante forskelle i jævnaldrende børns sproglige færdigheder allerede i børnehaven. Forskning viser, at disse forskelle varer ved op gennem skolen, så mange af de børn, der har det dårligste sproglige udgangspunkt ved skolestart, klarer sig dårligst i skolen.
TipsByText er en SMS-baseret indsats til forældre med børn i børnehavealderen. Den er designet til at være særligt brugbar for forældre til børn, hvis sproglige udvikling ligger under middel i de nationale sprogvurderinger. Målet er, at indsatsen kan løfte disse børns sprogudvikling og dermed bidrage til at mindske de forskelle, vi ser i jævnaldrende børns tidlige sprogkompetencer.
Relaterede udgivelser
Interventionsrapport
SMS’er for at fremme børns tidlige sprogudvikling
Gå til interventionsrapportenInterventionsrapport
Tilpasning af en sprogindsats fra USA til Danmark
Gå til interventionsrapportenMere om initiativet
Initiativ
TipsByText
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Indlæg
Unges uddannelsesomveje er svære at styre
Oktober 2024
Forskning
Indlæg
Skærpet adgangskrav til gymnasiet og bortfald af engelskprøven har stor betydning for især drenge og ikke-vestlige
Oktober 2024
Forskning
Indlæg
Erfaringer med ansigtsgenkendelse fra udlandet tyder på lille virkning
Oktober 2024
Forskning
Vidensoverblik
Hjernerystelse hos børn fører ikke til dårlige karakterer i skolen eller øget kriminalitet
Oktober 2024