Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Når et flygtningebarn starter i en dansk folkeskoleklasse, er det ofte med voldsomme oplevelser i bagagen og uden særlige danskkundskaber. Det kunne derfor forventes, at det påvirker de andre børns læring negativt. Men forholder det sig også sådan i virkeligheden? Forsker Camilla Hvidtfeldt fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed er i studiet for at fortælle om en analyse, der er lavet i samarbejde med University of Oxford, og hun fortæller også om andre landes erfaringer med flygtningebørn og læring i skolen.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Intervention
Forskningsrapport
Deskriptiv opgørelse af udsatte unge i perioden 2011-2021
September 2023

Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023

Forskning
Bog
Omstilling på Arbejdsmarkedet – Globalisering, Automatisering og Uddannelse
September 2023

Forskning
Indlæg
Nye reformer, samme problemer
September 2023