Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Data fra over en halv million elever på knap 1.400 skoler viser, at flygtningebørns faglige udfordringer ikke påvirker andre elevers resultater.
Også i dette vidensoverblik:
Færre flygtningebørn på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenPodcast
Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Gå til podcastenRelevante medarbejdere
Forskning
Said Hassan
Ph.d.-studerende
sah@rff.dk
Familie og sociale forhold
Forskning
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
ch@rff.dk
+45 61 99 70 34
Familie og sociale forhold
Skole og uddannelse
Forskning
Lars Højsgaard Andersen
Forskningsprofessor og
chef for forskning i marginaliserede grupper
lha@rff.dk
+45 61 66 63 78
Familie og sociale forhold
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Vidensoverblik
Ulighed i uddannelse skyldes i højere grad ulighed i bløde færdigheder og ikke kun intelligens
Juli 2024
Forskning
Indlæg
De varme hænder bliver i København
Juli 2024
Forskning
Indlæg
Øget karakterkrav på gymnasiet vil primært ramme unge fra gymnasiefremmede hjem, indvandrere og efterkommere, og drenge
Juni 2024
Forskning
Indlæg
Folkeskolen er i fare for at blive opdelt
Juni 2024