Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Data fra over en halv million elever på knap 1.400 skoler viser, at flygtningebørns faglige udfordringer ikke påvirker andre elevers resultater.
Også i dette vidensoverblik:
Færre flygtningebørn på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenPodcast
Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Gå til podcastenRelevante medarbejdere
Forskning
Said Hassan
Ph.d.-studerende
sah@rff.dk
Familie og sociale forhold
Forskning
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
ch@rff.dk
+45 61 99 70 34
Familie og sociale forhold
Skole og uddannelse
Forskning
Lars Højsgaard Andersen
Forskningsprofessor og
chef for forskning i marginaliserede grupper
lha@rff.dk
+45 61 66 63 78
Familie og sociale forhold
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Intervention
Interventionsrapport
Ungefortællinger – NExTWORK
April 2024
Intervention
Podcast
Kønsforskelle fra fødsel til død
April 2024
Forskning
Indlæg
Omlægning af SU til lån på kandidatuddannelser vil være risikabelt
Marts 2024
Forskning
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Marts 2024