Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Data fra over en halv million elever på knap 1.400 skoler viser, at flygtningebørns faglige udfordringer ikke påvirker andre elevers resultater.
Også i dette vidensoverblik:
Færre flygtningebørn på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapporten
Podcast
Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Gå til podcastenRelevante medarbejdere

Forskning
Said Hassan
Ph.d.-studerende
sah@rff.dk
Familie og sociale forhold

Forskning
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
ch@rff.dk
+45 61 99 70 34
Familie og sociale forhold
Skole og uddannelse

Forskning
Lars Højsgaard Andersen
Forskningsprofessor og
chef for forskning i marginaliserede grupper
lha@rff.dk
+45 61 66 63 78
Familie og sociale forhold
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Intervention
Forskningsrapport
Deskriptiv opgørelse af udsatte unge i perioden 2011-2021
September 2023

Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023

Forskning
Bog
Omstilling på Arbejdsmarkedet – Globalisering, Automatisering og Uddannelse
September 2023

Forskning
Indlæg
Nye reformer, samme problemer
September 2023