Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Når et flygtningebarn starter i en dansk folkeskoleklasse, er det ofte med voldsomme oplevelser i bagagen og uden særlige danskkundskaber. Det kunne derfor forventes, at det påvirker de andre børns læring negativt. Men forholder det sig også sådan i virkeligheden? Forsker Camilla Hvidtfeldt fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed er i studiet for at fortælle om en analyse, der er lavet i samarbejde med University of Oxford, og hun fortæller også om andre landes erfaringer med flygtningebørn og læring i skolen.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024
Forskning
Debatindlæg
Kritik af vismændenes analyse er forfejlet
November 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Længerevarende skolefravær
– workshop materiale
Oktober 2024