Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapportenVidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Debatindlæg
Professoren nåede lige netop at fortælle om sin forskning om deleordninger efter skilsmisse, inden de første reaktioner tikkede ind
Januar 2025
Forskning
Debatindlæg
Et København for alle?
Januar 2025
Forskning
Forskningsrapport
Parental Union Dissolution and Children’s Emotional and Behavioral Problems: Addressing Selection and Considering the Role of Post-Dissolution Living Arrangements
Januar 2025
Forskning
Vidensoverblik
Forældres brud trækker spor i børns trivsel i mere end ti år
Januar 2025