Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapporten
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
De nationale trivselsmålinger siger ikke meget meningsfuldt om trivslen på de enkelte skoler
Juni 2025

Debatindlæg
Befolkningsprognose er forkert og dybt problematisk
Juni 2025

Debatindlæg
Regeringens strafreform er et forfriskende nybrud: Nu skal afsoningstiden bruges fornuftigt
Juni 2025

Analyse
Fædre tager mere barsel
Juni 2025