Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapporten
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskningsrapport
Effects of Higher Staff-Child Ratios in Danish Kindergartens
December 2025
Forskningsrapport
Workplace Amenities and the Gender Pay Gap
December 2025
Analyse
Danske studerende flyver sjældent langt fra reden
December 2025
Vidensoverblik
Ligeløn: Kvinder vælger familievenlige jobs frem for høj løn
December 2025