Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapporten
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Debatindlæg
Vasker politiet sager, fordi vi tørrer flere og flere opgaver af på det?
Marts 2025

Podcast
Er det politiets opgave at håndtere psykisk sårbare borgere?
Marts 2025

Forskningsrapport
Measuring the Trend in Police Tasks Concerning People with Mental Health Challenges in Denmark, 2008-2022
Marts 2025

Vidensoverblik
Politiet håndterer i dag fire gange så mange opgaver med psykisk sårbare borgere
Marts 2025