Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Hvordan hænger familiemønstre og -normer samt tro på sig selv sammen med karakterer i folkeskolen og fremtidige uddannelsesmuligheder? Det fortæller forsker Camilla Hvidtfeldt om i dette afsnit. Baggrunden er en ny analyse, der har fulgt en række unge gennem næsten 20 år. Vært er Thomas Schmidt Jørgensen.
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Gå til forskningsrapporten
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Skoletid / Skærmtid
Februar 2025

Vidensoverblik
Den digitale folkeskole: Mobiltelefon stort set fraværende men projektor og computer møder til tiden hver dag
Februar 2025

Forskningsrapport
The Impact of Paydays on Violent and Sexual Crime Rates
Januar 2025

Vidensoverblik
Vold og seksuelle overgreb stiger markant efter udbetalingsdage
Januar 2025