Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Også i dette vidensoverblik:
- Der er store forskelle på, hvor meget forældre læser med deres børn
- Skolekvalitet påvirker, om understøttelse af sproglige færdigheder i børnehaven hjælper på længere sigt
Relaterede udgivelser

Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcasten
Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Designing Quasi-Markets: The Dynamics of Competition and Consumer Choice in Danish Eldercare
August 2025

Vidensoverblik
Færre ældre vælger privat ældrepleje efter reform sender opgaven i udbud
August 2025

Debatindlæg
Forskere: Dårligt helbred er ikke den primære grund til, at folk går på pension
August 2025

Video
Hvordan får vi flere kvinder til at blive iværksættere?
August 2025