Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Også i dette vidensoverblik:
- Der er store forskelle på, hvor meget forældre læser med deres børn
- Skolekvalitet påvirker, om understøttelse af sproglige færdigheder i børnehaven hjælper på længere sigt
Relaterede udgivelser

Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcasten
Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

F
Forskning
Indlæg
De økonomiske lærebøger skal bestemt ikke smides ud
Maj 2023

F
Forskning
Podcast
Ulighed, pension og forventet levealder
Maj 2023

F
Forskning
Video
Briefing: Levealder og pension
April 2023

F
Forskning
Forskningsrapport
Mortality inequalities at retirement between migrants and non-migrants in Denmark and Sweden
April 2023