Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Også i dette vidensoverblik:
- Der er store forskelle på, hvor meget forældre læser med deres børn
- Skolekvalitet påvirker, om understøttelse af sproglige færdigheder i børnehaven hjælper på længere sigt
Relaterede udgivelser
Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcastenVidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskningsrapport
Public Sector Ledership
Februar 2025
Vidensoverblik
Gode ledere i det offentlige har teams med lavt sygefravær
Februar 2025
Vidensoverblik
Den danske velfærdsstats begyndelse bremsede økonomisk vækst
Januar 2025
Forskningsrapport
Public spending and inequality – Evidence from the origins of a national redistribution fund
Januar 2025