Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Også i dette vidensoverblik:
- Der er store forskelle på, hvor meget forældre læser med deres børn
- Skolekvalitet påvirker, om understøttelse af sproglige færdigheder i børnehaven hjælper på længere sigt
Relaterede udgivelser
Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcastenVidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Forskning
Miriam Gensowski
Seniorforsker og chef for kompetenceudvikling
mig@rff.dk
+45 52 72 95 28
Skole og uddannelse
Sundhed og trivsel
Forskning
Rasmus Landersø
Forskningsprofessor og
chef for forskning i uddannelse og familie
rl@rff.dk
+45 20 70 44 29
Arbejdsmarked og beskæftigelse
Skole og uddannelse
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Debatindlæg
Kina presser – men tysk bilindustri har grund til optimisme
December 2024
Forskning
Analyse
Status for ukrainernes arbejdsmarkedsintegration
December 2024
Forskning
Forskningsrapport
De danske kommuners service og produktivitet 2009-21
December 2024
Forskning
Debatindlæg
Færre krav til mange ledige vil ikke skabe et stort beskæftigelsestab
November 2024