Source Country Differences in Test Score Gaps: Evidence from Denmark
Skrevet af: Beatrice Schindler Rangvid
This study paper represents a new departure in the literature on PISA surveys, in that the author analyses the effects of country of origin on PISA reading test results for pupils of non-Danish ethnic origins. The analyses are based on an extended dataset comprising extracts from the data for PISA 2000, PISA Copenhagen 2004 and PISA Ethnic 2005.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Indvandrere uddanner sig mere og mere – men halter fortsat bagefter
Gå til vidensoverblikketBog
Indvandrerne og det danske uddannelsessystem
Gå til bogenForskningsrapport
Holdninger til uddannelse og arbejde blandt unge indvandrere, danskere og deres forældre
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024
Forskning
Debatindlæg
Kritik af vismændenes analyse er forfejlet
November 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Længerevarende skolefravær
– workshop materiale
Oktober 2024