Kvalitativ evaluering af TipsByText
Den kvalitative evaluering af TipsByText er baseret på 50 dybdegående interviews. Den er udarbejdet af evaluator Zazie Tolmer fra Co-Intent i samarbejde med ROCKWOOL Fondens Interventionsenhed. Evalueringen viser, at mange forældre er blevet mere bevidste om barnets sprog, og at indsatsen har ført til flere nye handlinger med sprogudvikling som sigte.
Relaterede udgivelser

Interventionsrapport
Sprogindsats engagerer divers forældregruppe, men viser ingen effekt på børns sprog
Gå til interventionsrapportenMere om initiativet

Initiativ
TipsByText
GÅ TIL INITIATIVETSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
De nationale trivselsmålinger siger ikke meget meningsfuldt om trivslen på de enkelte skoler
Juni 2025

Debatindlæg
Jo, Danmarks Lærerforening – der er noget skævt ved lærernes karaktergivning
Maj 2025

Video
Briefing: Karakterforskelle i folkeskolen – går det retfærdigt til?
Maj 2025

Analyse
Ændringer i prøveformer giver øget kønsforskel i folkeskolens eksamener
Maj 2025