Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside
Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser
Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoenVidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Indlæg
Kortuddannede kvinder får nu færrest børn
Marts 2024
Forskning
Indlæg
Omlægning af SU til lån på kandidatuddannelser vil være risikabelt
Marts 2024
Forskning
Vidensoverblik
Et mangfoldigt marked for frit valg på hjemmeplejeområdet
Marts 2024
Forskning
Forskningsrapport
Kommunernes tilvejebringelse af det frie valg af hjemmepleje og brug af udbud
Marts 2024