Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside

Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser

Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoen
Vidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Podcast
Konsekvenser af gruppekriminalitet i nærområder
Maj 2023

Forskning
Indlæg
Adgangskrav på de gymnasiale uddannelser og optag på erhvervsuddannelserne
Maj 2023

Forskning
Forskningsrapport
Maximum Impact Intergenerational Associations
April 2023

Forskning
Vidensoverblik
”Tidlige investeringer” i børn er ikke altid rettidige
April 2023