Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside

Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser

Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoen
Vidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Indlæg
Et stort skridt for EU – et mindre tilbageslag for asylpolitikken?
November 2023

Forskning
Indlæg
De bedre fødselsresultater under COVID-19-pandemien kan forklares af, hvem og hvor mange der blev gravide
November 2023

Forskning
Indlæg
Folkeskoleudspillet risikerer at øge uligheden mellem ressourcestærke og ressourcesvage børn
Oktober 2023

Forskning
Indlæg
Vejen til en fungerende folkeskole går ikke bagud
Oktober 2023