Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside
Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser
Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoenVidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Indlæg
Børn, søskende og andre familiemedlemmer får fortrinsret til storbyens billige andelsboliger
Oktober 2024
Forskning
Indlæg
Unges uddannelsesomveje er svære at styre
Oktober 2024
Forskning
Indlæg
Skærpet adgangskrav til gymnasiet og bortfald af engelskprøven har stor betydning for især drenge og ikke-vestlige
Oktober 2024
Forskning
Indlæg
Erfaringer med ansigtsgenkendelse fra udlandet tyder på lille virkning
Oktober 2024