Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside
Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser
Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoen
Vidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Debatindlæg
Regeringens voldseksplosion på 40 pct. er reelt kun 5 pct.
November 2025
Analyse
Storbyens velfærdsmedarbejdere bor stadig i København
November 2025
Analyse
Anmeldelser af vold er steget 40 pct. men helt særlige forhold i 2015 og 2016 udgør op imod ¾ af stigningen
Oktober 2025
Debatindlæg
Uenigheden om »kriminelle familier« handler om forskellige perspektiver
September 2025