Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside

Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser

Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoen
Vidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Welfare Program Spillovers
Maj 2025

Vidensoverblik
Kriminalitet blandt flygtninge på starthjælp smittede til deres naboer
Maj 2025

Video
Boglancering: Fremtidens familieliv – skal vi aflyse fertilitetskrisen?
Maj 2025

Analyse
Få fødsler bør ikke skabe panik: Kvinder med uddannelse får børn, og dem bliver der flere af
Maj 2025