Immigrant and Native Children’s Cognitive Outcomes and the Effect of Ethnic Concentration in Danish Schools
Skrevet af: Peter Jensen og Astrid Würtz Rasmussen
Dette paper benytter sig af det rige datasæt, der foreligger med PISA Etnisk 2005, til at undersøge, hvordan den etniske koncentration i skolen påvirker indlæringen for både indvandrere og danske børn.
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/07/Hvor_bor_velfaerdsarbejder_4x3-768x576.png)
F
Forskning
Indlæg
De varme hænder bliver i København
Juli 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/06/Karakterkrav-overrepraesentation_Indlaeg_4x3-768x576.png)
F
Forskning
Indlæg
Øget karakterkrav på gymnasiet vil primært ramme unge fra gymnasiefremmede hjem, indvandrere og efterkommere, og drenge
Juni 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/07/Indlaeg_Folkeskolen-er-i-fare-for-at-blive-opdelt_4x3-768x576.png)
F
Forskning
Indlæg
Folkeskolen er i fare for at blive opdelt
Juni 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/05/Indlaeg_Karakterkrav-til-gymnasiet_4x3-768x576.png)
F
Forskning
Indlæg
Effekten af et karakterkrav til gymnasiet er blevet udvandet over tid
Maj 2024