Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Data fra over en halv million elever på knap 1.400 skoler viser, at flygtningebørns faglige udfordringer ikke påvirker andre elevers resultater.
Også i dette vidensoverblik:
Færre flygtningebørn på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenPodcast
Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Gå til podcastenRelevante medarbejdere
Forskning
Said Hassan
Ph.d.-studerende
sah@rff.dk
Familie og sociale forhold
Forskning
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
ch@rff.dk
+45 61 99 70 34
Familie og sociale forhold
Skole og uddannelse
Forskning
Lars Højsgaard Andersen
Forskningsprofessor og
chef for forskning i marginaliserede grupper
lha@rff.dk
+45 61 66 63 78
Familie og sociale forhold
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
Forskning
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024