Flygtningebørn i skolen påvirker ikke andre elevers testresultater
Data fra over en halv million elever på knap 1.400 skoler viser, at flygtningebørns faglige udfordringer ikke påvirker andre elevers resultater.
Også i dette vidensoverblik:
Færre flygtningebørn på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
Do refugee children impair the academic performance of native children in the school? Informative null results from Danish Register Data
Gå til forskningsrapportenPodcast
Flygtningebørn i de danske skoleklasser
Gå til podcastenRelevante medarbejdere
Forskning
Said Hassan
Ph.d.-studerende
sah@rff.dk
Familie og sociale forhold
Forskning
Camilla Hvidtfeldt
Forsker
ch@rff.dk
+45 61 99 70 34
Familie og sociale forhold
Skole og uddannelse
Forskning
Lars Højsgaard Andersen
Forskningsprofessor og
chef for forskning i marginaliserede grupper
lha@rff.dk
+45 61 66 63 78
Familie og sociale forhold
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Debatindlæg
Kritik af vismændenes analyse er forfejlet
November 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Længerevarende skolefravær
– workshop materiale
Oktober 2024
Forskning
Vidensoverblik
Social arv forklaret: Forældres økonomi er i sig selv afgørende for børns muligheder
Oktober 2024
Forskning
Debatindlæg
Nødvendighedens uddannelsespolitik
Oktober 2024