Flere undervisningstimer i folkeskolen øger elevernes karakterer i 9. klasse – især for børn med kortuddannede forældre
Også i dette vidensoverblik:
- Undervisningstidens fordeling på klassetrin: Effekter afhænger af elevernes baggrund og køn.
- Meget store forskelle i undervisningstid mellem skoler.
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
The timing of instruction time: Accumulated hours, timing and pupil achievement
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

F
Forskning
Indlæg
Konsekvenserne af skærpede karakterkrav for adgang til de gymnasiale uddannelser
Marts 2023

F
Forskning
Podcast
Erhvervsuddannelser og mangel på faglært arbejdskraft
Marts 2023

F
Forskning
Podcast
Forældres parforholdsophør og børns læring
Februar 2023

I
Intervention
Video
Sprogindsats engagerer divers forældregruppe, men viser ingen effekt på børns sprog
Januar 2023