Flere undervisningstimer i folkeskolen øger elevernes karakterer i 9. klasse – især for børn med kortuddannede forældre
Også i dette vidensoverblik:
- Undervisningstidens fordeling på klassetrin: Effekter afhænger af elevernes baggrund og køn.
- Meget store forskelle i undervisningstid mellem skoler.
Relaterede udgivelser

Forskningsrapport
The timing of instruction time: Accumulated hours, timing and pupil achievement
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

F
Forskning
Indlæg
Folkeskoleudspillet risikerer at øge uligheden mellem ressourcestærke og ressourcesvage børn
Oktober 2023

F
Forskning
Indlæg
Vejen til en fungerende folkeskole går ikke bagud
Oktober 2023

I
Intervention
Forskningsrapport
Deskriptiv opgørelse af udsatte unge i perioden 2011-2021
September 2023

F
Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023