Flere undervisningstimer i folkeskolen øger elevernes karakterer i 9. klasse – især for børn med kortuddannede forældre
Også i dette vidensoverblik:
- Undervisningstidens fordeling på klassetrin: Effekter afhænger af elevernes baggrund og køn.
- Meget store forskelle i undervisningstid mellem skoler.
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
The timing of instruction time: Accumulated hours, timing and pupil achievement
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
F
Forskning
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
F
Forskning
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024
F
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
F
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024