Flere undervisningstimer i folkeskolen øger elevernes karakterer i 9. klasse – især for børn med kortuddannede forældre
Også i dette vidensoverblik:
- Undervisningstidens fordeling på klassetrin: Effekter afhænger af elevernes baggrund og køn.
- Meget store forskelle i undervisningstid mellem skoler.
Relaterede udgivelser
Forskningsrapport
The timing of instruction time: Accumulated hours, timing and pupil achievement
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024