Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Podcast
Er Danmark på vej til at gå i gråt?
April 2025

Analyse
Introduktion til Offentlig Ledelse i Danmark
April 2025

Debatindlæg
Forudsætninger for beregningen af behovet for fremtidige antal offentligt ansatte
April 2025

Debatindlæg
Vasker politiet sager, fordi vi tørrer flere og flere opgaver af på det?
Marts 2025