Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Debatindlæg
Hvordan gavner beskæftigelsesreformen de mest udsatte ledige?
Marts 2025

Podcast
Derfor er det et problem for dig, at de mest talentfulde ledere forlader den offentlige sektor
Marts 2025

Forskningsrapport
The impact of school principals on teachers absence
Marts 2025

Forskningsrapport
Teacher absenteeism
Marts 2025