Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Vidensoverblik
Kortere arbejdstid i Danmark øgede beskæftigelsen – men indkomsten faldt
Oktober 2025
Forskningsrapport
Labor-Market Effects of Introducing the 8-Hour Workday
Oktober 2025
Debatindlæg
Kaere Dybvad, gentag ikke fortidens fejltagelser med førtidspension
Oktober 2025
Vidensoverblik
Sort arbejde udføres af hver femte dansker og koster staten milliarder
Oktober 2025