Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Vidensoverblik
Stigende social arv medfører stigende ulighed i uddannelsesudgifter
Marts 2023

Forskning
Forskningsrapport
Social arv og offentlige udgifter til uddannelse
Marts 2023

Forskning
Værktøj og grafik
Velstand og ulighed
Marts 2023

Forskning
Bog
Velstand og ulighed
Marts 2023