Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Indlæg
Adgangskrav på de gymnasiale uddannelser og optag på erhvervsuddannelserne
Juni 2023

Intervention
Interventionsrapport
Beskæftigelsesindsatsen NExTWORK
Juni 2023

Forskning
Indlæg
De økonomiske lærebøger skal bestemt ikke smides ud
Maj 2023

Forskning
Podcast
Ulighed, pension og forventet levealder
Maj 2023