Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapportenForskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Podcast
Førtidspensionsreformen fik konsekvenser for unge, udsatte mennesker
August 2024
Forskning
Indlæg
Befolkningens samlede arbejdsindsats har ikke været højere de seneste 35 år
August 2024
Forskning
Vidensoverblik
Ulighed i uddannelse skyldes i højere grad ulighed i bløde færdigheder og ikke kun intelligens
Juli 2024
Forskning
Indlæg
De varme hænder bliver i København
Juli 2024