Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Public Sector Ledership
Februar 2025

Vidensoverblik
Gode ledere i det offentlige har teams med lavt sygefravær
Februar 2025

Vidensoverblik
Den danske velfærdsstats begyndelse bremsede økonomisk vækst
Januar 2025

Forskningsrapport
Public spending and inequality – Evidence from the origins of a national redistribution fund
Januar 2025