Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
Beskæftigelsesvæksten skyldes ikke kun flere indvandrere og seniorer – også at de arbejder mere
Oktober 2025

Debatindlæg
Forsker: Udbudsmodellen har udhulet de ældres ret til at vælge privat hjælp
September 2025

Video
Konference: NExTWORK – offentliggørelse af resultater
September 2025

Forskningsrapport
Short-run evaluation of NExTWORK
September 2025