Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Designing Quasi-Markets: The Dynamics of Competition and Consumer Choice in Danish Eldercare
August 2025

Vidensoverblik
Færre ældre vælger privat ældrepleje efter reform sender opgaven i udbud
August 2025

Debatindlæg
Forskere: Dårligt helbred er ikke den primære grund til, at folk går på pension
August 2025

Video
Hvordan får vi flere kvinder til at blive iværksættere?
August 2025