Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
De nationale trivselsmålinger siger ikke meget meningsfuldt om trivslen på de enkelte skoler
Juni 2025

Forskningsrapport
Attrition in longitudinal surveys and estimates of the effect of health on the employment of older workers
Juni 2025

Forskningsrapport
Health and employment of older workers – an analysis using administrative data
Juni 2025

Vidensoverblik
Forringelser i helbred efter 45-årsalderen forklarer kun en lille del af fald i beskæftigelse frem mod 70 år
Juni 2025