Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapportenForskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskningsrapport
Public Sector Ledership
Februar 2025
Vidensoverblik
Gode ledere i det offentlige har teams med lavt sygefravær
Februar 2025
Vidensoverblik
Den danske velfærdsstats begyndelse bremsede økonomisk vækst
Januar 2025
Forskningsrapport
Public spending and inequality – Evidence from the origins of a national redistribution fund
Januar 2025