Danskundervisning for flygtninge
Boligområder, beskæftigelse og oprindelsesland spiller ind på, hvor mange flygtninge der deltager i og gennemfører danskundervisning. Det viser en ny undersøgelse fra ROCKWOOL Fonden. I denne podcast fortæller seniorforsker Marie Louise Schultz-Nielsen om undersøgelsen, og hvad vi kan bruge resultaterne til.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Beskæftigelse medfører mindre danskundervisning
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Refugees’ Settlement Pattern, Educational Background and Formal Danish Language Acquisition
Gå til forskningsrapporten
Forskningsrapport
Co-Ethnic Neighbors and Investment in Host-Country Language Skills
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Analyse
Storbyens velfærdsmedarbejdere bor stadig i København
November 2025
Analyse
Sandsynligheden for førtidspension blandt ikke-vestlige indvandrere er på sit laveste i 17 år
November 2025
Forskningsrapport
Why do coworker networks affect job search outcomes?
Oktober 2025
Vidensoverblik
Kortere arbejdstid i Danmark øgede beskæftigelsen – men indkomsten faldt
Oktober 2025