Ulige muligheder for at få en ungdomsuddannelse kan tilskrives ulighed i færdigheder
Allerede i de tidlige år i grundskolen kan forskelle i faglige færdigheder alt efter familiebaggrund forbindes med sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser ny forskning fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed.
Også i dette nyhedsbrev:
- På højere uddannelsestrin er social arv ikke stærkt forbundet med ulighed i færdigheder
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

F
Forskning
Indlæg
Konsekvenserne af skærpede karakterkrav for adgang til de gymnasiale uddannelser
Marts 2023

F
Forskning
Podcast
Erhvervsuddannelser og mangel på faglært arbejdskraft
Marts 2023

F
Forskning
Podcast
Forældres parforholdsophør og børns læring
Februar 2023

I
Intervention
Video
Sprogindsats engagerer divers forældregruppe, men viser ingen effekt på børns sprog
Januar 2023