Ulige muligheder for at få en ungdomsuddannelse kan tilskrives ulighed i færdigheder
Allerede i de tidlige år i grundskolen kan forskelle i faglige færdigheder alt efter familiebaggrund forbindes med sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser ny forskning fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed.
Også i dette nyhedsbrev:
- På højere uddannelsestrin er social arv ikke stærkt forbundet med ulighed i færdigheder
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
F
Forskning
Indlæg
De varme hænder bliver i København
Juli 2024
F
Forskning
Indlæg
Øget karakterkrav på gymnasiet vil primært ramme unge fra gymnasiefremmede hjem, indvandrere og efterkommere, og drenge
Juni 2024
F
Forskning
Indlæg
Folkeskolen er i fare for at blive opdelt
Juni 2024
F
Forskning
Indlæg
Effekten af et karakterkrav til gymnasiet er blevet udvandet over tid
Maj 2024