Skolens gode og onde cirkler
Eksternt bedømt
En empirisk forløbsundersøgelse i 4. og 5. klasse af elevstandpunkt og holdninger til uro, disciplin og læring
Skrevet af: Mads Hermansen med bidrag af Frode Boye Andersen, Kirsten Bro, Inge Henningsen, Leif Glud Holm, René Skaaning Jakobsen, Annette Hildebrandt Jensen, Svend Kreiner, Thomas Lund, Vibeke Petersen, Pernille Pind, Birgit Ryberg og André Torre
Skolens gode og onde cirkler bringer de detaljerede forskningsresultater fra undersøgelsen Dansk Skolekultur, hvor 5.000 børn og ca. 200 lærere har deltaget. Endvidere fremlægger forskerne en generel beskrivelse af datagrundlaget, de metodemæssige overvejelser og analysemæssige refleksioner. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være, at der findes så megen uro i skolen? Har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Intervention
Interventionsrapport
Ungefortællinger – NExTWORK
April 2024
Intervention
Podcast
Kønsforskelle fra fødsel til død
April 2024
Forskning
Indlæg
Omlægning af SU til lån på kandidatuddannelser vil være risikabelt
Marts 2024
Forskning
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Marts 2024