Skolens gode og onde cirkler
Eksternt bedømt
En empirisk forløbsundersøgelse i 4. og 5. klasse af elevstandpunkt og holdninger til uro, disciplin og læring

Skrevet af: Mads Hermansen med bidrag af Frode Boye Andersen, Kirsten Bro, Inge Henningsen, Leif Glud Holm, René Skaaning Jakobsen, Annette Hildebrandt Jensen, Svend Kreiner, Thomas Lund, Vibeke Petersen, Pernille Pind, Birgit Ryberg og André Torre
Skolens gode og onde cirkler bringer de detaljerede forskningsresultater fra undersøgelsen Dansk Skolekultur, hvor 5.000 børn og ca. 200 lærere har deltaget. Endvidere fremlægger forskerne en generel beskrivelse af datagrundlaget, de metodemæssige overvejelser og analysemæssige refleksioner. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være, at der findes så megen uro i skolen? Har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023

Forskning
Bog
Omstilling på Arbejdsmarkedet – Globalisering, Automatisering og Uddannelse
September 2023

Forskning
Indlæg
Nye reformer, samme problemer
September 2023

Forskning
Indlæg
A- og B-holdet
September 2023