Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Skrevet af: Rasmus Landersø, Miriam Gensowski, Dorthe Bleses, Phillip Dale, Anders Højen og Laura Justice
Relaterede udgivelser

Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcasten
Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikketRelevante medarbejdere
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
Ændringer i prøveformer giver øget kønsforskel i folkeskolens eksamener
Maj 2025

Analyse
Gymnasievalg i blinde: Svært at søge gymnasium med den nye reform
Maj 2025

Forskningsrapport
Does Statistical Discrimination Explain Grading Bias? Evidence from a Natural Experiment
Maj 2025

Vidensoverblik
Nogle elever får lave karakterer trods fint fagligt niveau
Maj 2025