Pisa Etnisk 2005 (Anden udgave)
Skrevet af: Niels Egelund og Torben Tranæs med bidrag af Peter Jensen, Torben Pilegaard Jensen, Niels-Kenneth Nielsen, Helle Kløft Schademan og Nina Smith
Halvdelen af alle indvandrerbørn gennemfører ikke en uddannelse ud over grundskoleniveau; 60 % af de indvandrerbørn, der påbegynder en erhvervsuddannelse, færdiggør den aldrig. Blandt de emner, der indgår i undersøgelsen, er de etniske unges færdigheder i læsning, matematik og naturfag sammenlignet med andre unges, betydningen af etnisk koncentration for de unges færdigheder og spørgsmålet om, i hvilket omfang etniske unge ligner andre danske unge.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Rettelse til PISA Etnisk
Gå til vidensoverblikketBog
PISA etnisk 2005
Gå til bogenBog
PISA 2000’s læseskala
Gå til bogenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Different or alike? Associations between PISA measures, primary school grade point average, and highest educational achievement among immigrants and natives
Marts 2024
Forskning
Vidensoverblik
Unges personlighed og familienormer kan forudsige uddannelseslængden for personer med dansk og ikke-vestlig baggrund
Marts 2024
Forskning
Podcast
Betydningen af familiemønstre og -normer for unges uddannelse
Marts 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Kønsforskelle fra fødsel til død
Marts 2024