Pisa Etnisk 2005 (Anden udgave)
Skrevet af: Niels Egelund og Torben Tranæs med bidrag af Peter Jensen, Torben Pilegaard Jensen, Niels-Kenneth Nielsen, Helle Kløft Schademan og Nina Smith
Halvdelen af alle indvandrerbørn gennemfører ikke en uddannelse ud over grundskoleniveau; 60 % af de indvandrerbørn, der påbegynder en erhvervsuddannelse, færdiggør den aldrig. Blandt de emner, der indgår i undersøgelsen, er de etniske unges færdigheder i læsning, matematik og naturfag sammenlignet med andre unges, betydningen af etnisk koncentration for de unges færdigheder og spørgsmålet om, i hvilket omfang etniske unge ligner andre danske unge.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Rettelse til PISA Etnisk
Gå til vidensoverblikket
Bog
PISA etnisk 2005
Gå til bogen
Bog
PISA 2000’s læseskala
Gå til bogenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Indlæg
Konsekvenserne af skærpede karakterkrav for adgang til de gymnasiale uddannelser
Marts 2023

Forskning
Podcast
Erhvervsuddannelser og mangel på faglært arbejdskraft
Marts 2023

Forskning
Podcast
Forældres parforholdsophør og børns læring
Februar 2023

Intervention
Video
Sprogindsats engagerer divers forældregruppe, men viser ingen effekt på børns sprog
Januar 2023