Pisa Etnisk 2005 (Anden udgave)
Skrevet af: Niels Egelund og Torben Tranæs med bidrag af Peter Jensen, Torben Pilegaard Jensen, Niels-Kenneth Nielsen, Helle Kløft Schademan og Nina Smith
Halvdelen af alle indvandrerbørn gennemfører ikke en uddannelse ud over grundskoleniveau; 60 % af de indvandrerbørn, der påbegynder en erhvervsuddannelse, færdiggør den aldrig. Blandt de emner, der indgår i undersøgelsen, er de etniske unges færdigheder i læsning, matematik og naturfag sammenlignet med andre unges, betydningen af etnisk koncentration for de unges færdigheder og spørgsmålet om, i hvilket omfang etniske unge ligner andre danske unge.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Rettelse til PISA Etnisk
Gå til vidensoverblikket
Bog
PISA etnisk 2005
Gå til bogen
Bog
PISA 2000’s læseskala
Gå til bogenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Skoletid / Skærmtid
Februar 2025

Vidensoverblik
Den digitale folkeskole: Mobiltelefon stort set fraværende men projektor og computer møder til tiden hver dag
Februar 2025

Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024

Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024