Kan man fremme skolebørns trivsel ved at arbejde systematisk med deres sociale, emotionelle og personlige færdigheder?
Det er et nationalt mål for folkeskolens udvikling, at elevernes trivsel skal øges. International forskning viser, at børns emotionelle færdigheder er vigtige for at fremme børns læring. Disse færdigheder er eksempelvis evnen til at kunne forstå og indgå i sociale sammenhænge, at fungere i teamsamarbejde og at vise empati for klassekammerater.
Der er generelt enighed om behovet for at øge børns trivsel i grundskolerne, men der eksisterer begrænset viden om, hvordan det gøres. Med den aktuelle effektevaluering af Perspekt 2.0 ønsker vi at skabe ny viden om, hvorvidt dette konkrete redskab kan bruges til at fremme børnenes trivsel.
Mere om initiativet
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
Efficiency in Danish Local Governments What Sets the Best Apart
November 2024
Forskning
Forskningsrapport
Service Delivery and Efficiency in Danish Local Governments A Comprehensive Approach
November 2024
Forskning
Forskningsrapport
The Impact of Local Government Services on House Prices
November 2024
Forskning
Forskningsrapport
Udviklingen i bedste praksis blandt danske kommuner 2009- 2021: TFP, frontskifte og catch-up
November 2024