Kan man fremme skolebørns trivsel ved at arbejde systematisk med deres sociale, emotionelle og personlige færdigheder?
Det er et nationalt mål for folkeskolens udvikling, at elevernes trivsel skal øges. International forskning viser, at børns emotionelle færdigheder er vigtige for at fremme børns læring. Disse færdigheder er eksempelvis evnen til at kunne forstå og indgå i sociale sammenhænge, at fungere i teamsamarbejde og at vise empati for klassekammerater.
Der er generelt enighed om behovet for at øge børns trivsel i grundskolerne, men der eksisterer begrænset viden om, hvordan det gøres. Med den aktuelle effektevaluering af Perspekt 2.0 ønsker vi at skabe ny viden om, hvorvidt dette konkrete redskab kan bruges til at fremme børnenes trivsel.
Mere om initiativet
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2022/11/Evaluering-Perspekt_5x3-300x180.png)
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/07/Hvor_bor_velfaerdsarbejder_4x3-768x576.png)
Forskning
Indlæg
De varme hænder bliver i København
Juli 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/06/Karakterkrav-overrepraesentation_Indlaeg_4x3-768x576.png)
Forskning
Indlæg
Øget karakterkrav på gymnasiet vil primært ramme unge fra gymnasiefremmede hjem, indvandrere og efterkommere, og drenge
Juni 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/06/Lokal-okonomisk-ulighed-og-social_5x3-768x461.png)
Forskning
Vidensoverblik
Lokal økonomisk ulighed hænger sammen med forbruget af antidepressiv medicin
Juni 2024
![](https://rockwoolfonden.s3.eu-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/2024/06/RFF-Study-paper-206_Its-the-relative-local-economy-stupid_4x3-768x576.png)
Forskning
Forskningsrapport
It’s the (relative local) economy, stupid: Local income position is robustly linked to subjective well-being
Juni 2024