Kan man fremme skolebørns trivsel ved at arbejde systematisk med deres sociale, emotionelle og personlige færdigheder?
Det er et nationalt mål for folkeskolens udvikling, at elevernes trivsel skal øges. International forskning viser, at børns emotionelle færdigheder er vigtige for at fremme børns læring. Disse færdigheder er eksempelvis evnen til at kunne forstå og indgå i sociale sammenhænge, at fungere i teamsamarbejde og at vise empati for klassekammerater.
Der er generelt enighed om behovet for at øge børns trivsel i grundskolerne, men der eksisterer begrænset viden om, hvordan det gøres. Med den aktuelle effektevaluering af Perspekt 2.0 ønsker vi at skabe ny viden om, hvorvidt dette konkrete redskab kan bruges til at fremme børnenes trivsel.
Mere om initiativet
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Intervention
Interventionsrapport
Ungefortællinger – NExTWORK
April 2024
Intervention
Podcast
Kønsforskelle fra fødsel til død
April 2024
Forskning
Indlæg
Omlægning af SU til lån på kandidatuddannelser vil være risikabelt
Marts 2024
Forskning
Vidensoverblik
Et mangfoldigt marked for frit valg på hjemmeplejeområdet
Marts 2024