Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskningsrapport
Left in Charge: Political Rule and the Rise of Local Welfare
December 2025
Vidensoverblik
Sorgen rammer hårdere, når økonomien vakler
December 2025
Analyse
Danske studerende flyver sjældent langt fra reden
December 2025
Vidensoverblik
Det koster virksomhederne på bundlinjen, når medarbejderne rammes af influenza
December 2025