Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Debatindlæg
Kritik af vismændenes analyse er forfejlet
November 2024
Intervention
Video
Konference:
Kønsulighed fra vugge til grav
Oktober 2024
Intervention
Analyse
Brugen af opioider blandt 15-19-årige, og sammenhængen med øvrig risikoadfærd og trivsel
Oktober 2024
Intervention
Værktøj og grafik
Længerevarende skolefravær
– workshop materiale
Oktober 2024