Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet

Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Podcast
Når udsathed går i arv – hvem er velfærdsstatens storbrugere?
Maj 2025

Vidensoverblik
Familien i dag: Kvinde + kvinde har samme chance for baby som kvinde + mand
Maj 2025

Debatindlæg
Jo, Danmarks Lærerforening – der er noget skævt ved lærernes karaktergivning
Maj 2025

Video
Briefing: Karakterforskelle i folkeskolen – går det retfærdigt til?
Maj 2025