Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet

Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

F
Forskning
Værktøj og grafik
Velstand og ulighed
Marts 2023

F
Forskning
Bog
Velstand og ulighed
Marts 2023

F
Forskning
Vidensoverblik
Nyt onlineværktøj viser velstand og ulighed i Danmark
Marts 2023

F
Forskning
Indlæg
Konsekvenserne af skærpede karakterkrav for adgang til de gymnasiale uddannelser
Marts 2023