Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet

Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023

Forskning
Forskningsrapport
Globalisation and the Gender Gap in Mental Well-being
September 2023

Forskning
Vidensoverblik
Skæve arbejdstider går ud over kvinders mentale helbred
September 2023

Forskning
Bog
Omstilling på Arbejdsmarkedet – Globalisering, Automatisering og Uddannelse
September 2023