Evaluering af trivselsindsatsen Perspekt 2.0
Både lærere og elever tog godt imod trivselsindsatsen Perspekt 2.0, da undervisningsforløbet blev afprøvet på 70 danske skoler i 2018/19. Alligevel havde indsatsen ikke nogen effekt på elevernes sociale trivsel. Senior evalueringsøkonom Anna Folke Larsen fra fondens interventionsenhed og økonomiprofessor Marianne Simonsen fra Aarhus Universitet fortæller, hvorfor effekten udeblev og om, hvordan den sociale trivsel i folkeskolen ser ud i dag.
Mere om initiativet
Initiativ
Perspekt 2.0
Gå til initiativetSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Vidensoverblik
For mange unge er mistrivsel noget, der kommer og går
August 2024
Forskning
Forskningsrapport
Within-individual variability in well- being among late adolescents
August 2024
Forskning
Forskningsrapport
Well-being and disadvantages experienced in late adolescence
August 2024
Forskning
Vidensoverblik
Ulighed i uddannelse skyldes i højere grad ulighed i bløde færdigheder og ikke kun intelligens
Juli 2024