Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Også i dette vidensoverblik:
- Nyuddannede med gode karakterer arbejder i mindre grad som lærere
- Nyuddannede med høje karakterer bliver ansat på ressourcestærke skoler
Relaterede udgivelser

Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcasten
Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Video
Briefing: Karakterforskelle i folkeskolen – går det retfærdigt til?
Maj 2025

Analyse
Ændringer i prøveformer giver øget kønsforskel i folkeskolens eksamener
Maj 2025

Analyse
Gymnasievalg i blinde: Svært at søge gymnasium med den nye reform
Maj 2025

Forskningsrapport
The Impact of Extending Parental Leave on Mother’s Pension Savings
Maj 2025