Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Et studie fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed har for første gang kortlagt børns faglige udvikling fra børnehaven til udskolingen. Seniorforsker Rasmus Landersø præsenterer de vigtigste resultater og konklusioner fra undersøgelsen.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Børns udvikling af sproglige færdigheder har social slagside
Gå til vidensoverblikketVærktøj og grafik
Undersøg børns udvikling af færdigheder
Gå til værktøj og grafikVideo
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Forskningsrapport
30 years of prison alternatives in Denmark: Policy efficiency and inequality before the law
Maj 2024
Forskning
Vidensoverblik
Over hver anden dømte slipper for fængslet – fodlænke og samfundstjeneste tager over
Maj 2024
Forskning
Forskningsrapport
Two Decades of Child Welfare System Contact in the Global North: Trends from 44 Countries
Maj 2024
Forskning
Vidensoverblik
I Danmark anbringes børn i længere tid end i sammenlignelige lande
Maj 2024