Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Er det forældrenes egen indsats derhjemme, kvaliteten i skolen eller de tidlige år i børnehaven, som afgør, hvor fagligt stærke, vores børn bliver? En ny analyse, som ROCKWOOL Fonden har lavet i samarbejde med Københavns Universitet og Trygfondens Børneforskningscenter, har undersøgt en lang række aspekter omkring børns indlæring. I denne udgave af ROCKWOOL Fondens podcast fortæller seniorforsker Rasmus Landersø om resultaterne fra analysen.
Relaterede udgivelser
  
  
          Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
  
  
          Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikket
  
  
          Vidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikket
  
  
          Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
  
  
Vidensoverblik
Fyrværkeriulykken i Seest gav PTSD og arbejdsløshed
Oktober 2025
  
  
Vidensoverblik
Flere med ikke-vestlig baggrund blev tvangsindlagt under karikaturkrisen
September 2025
  
  
Vidensoverblik
Innovativ beskæftigelsesindsats giver unge arbejdsidentitet – og højere løn
September 2025
  
  
Vidensoverblik
Halvdelen af unge med belastet barndom får ingen ungdomsuddannelse
Juli 2025