Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Er det forældrenes egen indsats derhjemme, kvaliteten i skolen eller de tidlige år i børnehaven, som afgør, hvor fagligt stærke, vores børn bliver? En ny analyse, som ROCKWOOL Fonden har lavet i samarbejde med Københavns Universitet og Trygfondens Børneforskningscenter, har undersøgt en lang række aspekter omkring børns indlæring. I denne udgave af ROCKWOOL Fondens podcast fortæller seniorforsker Rasmus Landersø om resultaterne fra analysen.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Forskningsrapport
The unseen toll: excess mortality during covid-19 lockdowns
November 2023

Forskning
Indlæg
Folkeskoleudspillet risikerer at øge uligheden mellem ressourcestærke og ressourcesvage børn
Oktober 2023

Forskning
Indlæg
Vejen til en fungerende folkeskole går ikke bagud
Oktober 2023

Intervention
Forskningsrapport
Deskriptiv opgørelse af udsatte unge i perioden 2011-2021
September 2023