Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen

Podcast

August 2020

Episode 18

podcast

Er det forældrenes egen indsats derhjemme, kvaliteten i skolen eller de tidlige år i børnehaven, som afgør, hvor fagligt stærke, vores børn bliver? En ny analyse, som ROCKWOOL Fonden har lavet i samarbejde med Københavns Universitet og Trygfondens Børneforskningscenter, har undersøgt en lang række aspekter omkring børns indlæring. I denne udgave af ROCKWOOL Fondens podcast fortæller seniorforsker Rasmus Landersø om resultaterne fra analysen.

Relaterede udgivelser

Vidensoverblik

Vidensoverblik

Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder

Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik

Vidensoverblik

Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere

Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik

Vidensoverblik

Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen

Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport

Forskningsrapport

Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation

Gå til forskningsrapporten