Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Er det forældrenes egen indsats derhjemme, kvaliteten i skolen eller de tidlige år i børnehaven, som afgør, hvor fagligt stærke, vores børn bliver? En ny analyse, som ROCKWOOL Fonden har lavet i samarbejde med Københavns Universitet og Trygfondens Børneforskningscenter, har undersøgt en lang række aspekter omkring børns indlæring. I denne udgave af ROCKWOOL Fondens podcast fortæller seniorforsker Rasmus Landersø om resultaterne fra analysen.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikketVidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikketForskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Vidensoverblik
For mange unge er mistrivsel noget, der kommer og går
August 2024
Forskning
Forskningsrapport
Within-individual variability in well- being among late adolescents
August 2024
Forskning
Forskningsrapport
Well-being and disadvantages experienced in late adolescence
August 2024
Forskning
Vidensoverblik
Ulighed i uddannelse skyldes i højere grad ulighed i bløde færdigheder og ikke kun intelligens
Juli 2024