Source Country Differences in Test Score Gaps: Evidence from Denmark
Skrevet af: Beatrice Schindler Rangvid
This study paper represents a new departure in the literature on PISA surveys, in that the author analyses the effects of country of origin on PISA reading test results for pupils of non-Danish ethnic origins. The analyses are based on an extended dataset comprising extracts from the data for PISA 2000, PISA Copenhagen 2004 and PISA Ethnic 2005.
Relaterede udgivelser

Vidensoverblik
Indvandrere uddanner sig mere og mere – men halter fortsat bagefter
Gå til vidensoverblikket
Bog
Indvandrerne og det danske uddannelsessystem
Gå til bogen
Forskningsrapport
Holdninger til uddannelse og arbejde blandt unge indvandrere, danskere og deres forældre
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Video
Briefing: Karakterforskelle i folkeskolen – går det retfærdigt til?
Maj 2025

Analyse
Ændringer i prøveformer giver øget kønsforskel i folkeskolens eksamener
Maj 2025

Analyse
Gymnasievalg i blinde: Svært at søge gymnasium med den nye reform
Maj 2025

Forskningsrapport
Does Statistical Discrimination Explain Grading Bias? Evidence from a Natural Experiment
Maj 2025