Ressourcestærke børn går oftere på skoler, hvor ressourcestærke lærere arbejder
Relaterede udgivelser

Podcast
Sproglig understøttelse, lærerkvalitet og sociale forskelle i barndommen
Gå til podcasten
Vidensoverblik
Sproglig understøttelse i børnehaven mindsker de sociale forskelle senere i barndommen
Gå til vidensoverblikket
Vidensoverblik
Det er i stigende grad studenter med relativt lave karakterer, der bliver uddannet som lærere
Gå til vidensoverblikket
Forskningsrapport
Public and Parental Investments and Children’s Skill Formation
Gå til forskningsrapportenRelevante medarbejdere

Forskning
Miriam Gensowski
Seniorforsker og chef for kompetenceudvikling
mig@rff.dk
+45 52 72 95 28
Skole og uddannelse
Sundhed og trivsel

Forskning
Rasmus Landersø
Forskningsprofessor og
chef for forskning i uddannelse og familie
rl@rff.dk
+45 20 70 44 29
Arbejdsmarked og beskæftigelse
Skole og uddannelse
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskning
Indlæg
Folkeskoleudspillet risikerer at øge uligheden mellem ressourcestærke og ressourcesvage børn
Oktober 2023

Forskning
Indlæg
Vejen til en fungerende folkeskole går ikke bagud
Oktober 2023

Intervention
Forskningsrapport
Deskriptiv opgørelse af udsatte unge i perioden 2011-2021
September 2023

Forskning
Podcast
Sprogkrav til indvandrere påvirker uddannelsesveje og beskæftigelse
September 2023