Læringsledelse
Skrevet af Mads Hermansen med bidrag af Frode Boye Andersen, Kirsten Bro, Mads Hermansen, Annette Hildebrandt Jensen, Vibeke Petersen og Birgit Ryberg
Bogen henvender sig til den brede offentlighed, som interesserer sig for skolens funktion, for hvad det er børn lærer, hvordan de gør det, og for mange af de andre ting som angår skolen i Danmark. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være, at der findes så megen uro i skolen? Har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
Forskning
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024