Læringsledelse
Skrevet af Mads Hermansen med bidrag af Frode Boye Andersen, Kirsten Bro, Mads Hermansen, Annette Hildebrandt Jensen, Vibeke Petersen og Birgit Ryberg
Bogen henvender sig til den brede offentlighed, som interesserer sig for skolens funktion, for hvad det er børn lærer, hvordan de gør det, og for mange af de andre ting som angår skolen i Danmark. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være, at der findes så megen uro i skolen? Har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Forskningsrapport
Skoletid / Skærmtid
Februar 2025

Vidensoverblik
Den digitale folkeskole: Mobiltelefon stort set fraværende men projektor og computer møder til tiden hver dag
Februar 2025

Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024

Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024