Læringsledelse
Skrevet af Mads Hermansen med bidrag af Frode Boye Andersen, Kirsten Bro, Mads Hermansen, Annette Hildebrandt Jensen, Vibeke Petersen og Birgit Ryberg
Bogen henvender sig til den brede offentlighed, som interesserer sig for skolens funktion, for hvad det er børn lærer, hvordan de gør det, og for mange af de andre ting som angår skolen i Danmark. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være, at der findes så megen uro i skolen? Har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne

Analyse
Ændringer i prøveformer giver øget kønsforskel i folkeskolens eksamener
Maj 2025

Analyse
Gymnasievalg i blinde: Svært at søge gymnasium med den nye reform
Maj 2025

Forskningsrapport
Does Statistical Discrimination Explain Grading Bias? Evidence from a Natural Experiment
Maj 2025

Vidensoverblik
Nogle elever får lave karakterer trods fint fagligt niveau
Maj 2025