Pisa Etnisk 2005 (Anden udgave)
Skrevet af: Niels Egelund og Torben Tranæs med bidrag af Peter Jensen, Torben Pilegaard Jensen, Niels-Kenneth Nielsen, Helle Kløft Schademan og Nina Smith
Halvdelen af alle indvandrerbørn gennemfører ikke en uddannelse ud over grundskoleniveau; 60 % af de indvandrerbørn, der påbegynder en erhvervsuddannelse, færdiggør den aldrig. Blandt de emner, der indgår i undersøgelsen, er de etniske unges færdigheder i læsning, matematik og naturfag sammenlignet med andre unges, betydningen af etnisk koncentration for de unges færdigheder og spørgsmålet om, i hvilket omfang etniske unge ligner andre danske unge.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Rettelse til PISA Etnisk
Gå til vidensoverblikketBog
PISA etnisk 2005
Gå til bogenBog
PISA 2000’s læseskala
Gå til bogenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
Forskning
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024
Forskning
Forskningsrapport
Public and Parental Investments,
and Children’s Skill Formation
– Updated 2024
November 2024
Forskning
Vidensoverblik
Pædagogers sprogindsats i børnehaven gav bedre resultater i skolen – også i matematik og trivsel
November 2024