Undersøg børns udvikling af færdigheder
Vores færdigheder er i høj grad bestemt af vores udvikling tidligt i barndommen
Halvdelen af de børn, der ligger i toppen i 8. klasse, gjorde det allerede i 2. klasse. Og halvdelen af de børn, der ligger i bunden i 8. klasse, gjorde også i 2. klasse. Denne sammenhæng har en social slagside: Flest børn med lavt uddannede forældre ligger i bunden i udgangspunktet, og de er mere tilbøjelige til at blive der. Samtidig ligger flest børn med højtuddannede forældre i toppen – en placering de ofte holder. Og forskellene er allerede tydelige i børnehaven. Her ligger børn fra hjem med højtuddannede forældre også oftest i toppen.
Besøg den interaktive hjemmeside
Besøg hjemmesiden
www.udvikling.rff.dkRelaterede udgivelser
Video
Udvikling af færdigheder: Fri eller fastlagt?
Gå til videoenVidensoverblik
Børns udvikling: Børns sociale baggrunds betydning for deres udvikling af sproglige færdigheder
Gå til vidensoverblikketSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
Forskning
Debatindlæg
Professoren nåede lige netop at fortælle om sin forskning om deleordninger efter skilsmisse, inden de første reaktioner tikkede ind
Januar 2025
Forskning
Debatindlæg
Et København for alle?
Januar 2025
Forskning
Forskningsrapport
Parental Union Dissolution and Children’s Emotional and Behavioral Problems: Addressing Selection and Considering the Role of Post-Dissolution Living Arrangements
Januar 2025
Forskning
Vidensoverblik
Forældres brud trækker spor i børns trivsel i mere end ti år
Januar 2025