Ulige muligheder for at få en ungdomsuddannelse kan tilskrives ulighed i færdigheder
Allerede i de tidlige år i grundskolen kan forskelle i faglige færdigheder alt efter familiebaggrund forbindes med sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser ny forskning fra ROCKWOOL Fondens Forskningsenhed.
Også i dette nyhedsbrev:
- På højere uddannelsestrin er social arv ikke stærkt forbundet med ulighed i færdigheder
Seneste udgivelser indenfor samme velfærdsemne
F
Forskning
Debatindlæg
Kritik af vismændenes analyse er forfejlet
November 2024
I
Intervention
Værktøj og grafik
Længerevarende skolefravær
– workshop materiale
Oktober 2024
F
Forskning
Vidensoverblik
Social arv forklaret: Forældres økonomi er i sig selv afgørende for børns muligheder
Oktober 2024
F
Forskning
Debatindlæg
Nødvendighedens uddannelsespolitik
Oktober 2024