How much does good data matter? The case of resources available to children
Skrevet af: Thomas Crossley, Jens Bonke og Lori Curtis
Dette arbejdsnotat analyserer betydningen af datakvaliteten ved vurderingen af, hvilke ressourcer der er tilgængelige for børn. Konkret undersøges bl.a., om mål for ulighed varierer, alt efter om man er i stand til at måle den samlede omsorgstid for begge forældre, og ikke kun for den ene.
Relaterede udgivelser
Vidensoverblik
Forældre bruger stadig mere tid på deres børn
Gå til vidensoverblikketBog
Forældres brug af tid og penge på deres børn
Gå til bogenForskningsrapport
The impact of incentives and interview methods on response quantity and quality in diary- and booklet-based surveys
Gå til forskningsrapportenForskningsrapport
Family Investments in Children: What Drives the Social Gap in Parenting?
Gå til forskningsrapportenSeneste udgivelser indenfor samme velfærdsområde
Forskning
Analyse
Elever, der skifter til privatskoler, er dygtigere og har færre diagnoser end elever, der skifter til andre folkeskoler
December 2024
Forskning
Podcast
Hvad koster det at blive mor? Økonomiske og sociale konsekvenser af moderskab
December 2024
Forskning
Forskningsrapport
Understanding the Heterogeneity of Intergenerational Mobility across Neighborhoods
December 2024
Forskning
Vidensoverblik
Det er menneskene i opvæksten
– ikke postnummeret
– der afgør børns chancer i livet
December 2024